telefon (+36-1) 437-0700 e-mail kapcsolat@online.hu

hu en de

A Vállalat

Az Online Üzleti Informatika Zrt.

az egyik legnagyobb hazai szoftverház, amely 1989 óta nyújt IT megoldásokat kereskedelmi bankok és pénzintézetek részére.

  • 25+

    Cégünk több, mint 25 éves bank, pénzügyi szoftverfejlesztési tapasztalattal rendelkezik.

  • 8000

    Megoldásainkat több, mint 8000 ügyintéző használja.

  • 1000

    Megoldásainkat partnereink több, mint 1000 bankfiókban használják.

  • 3 000 000

    Megoldásainkkal partnereink több, mint 3 millió ügyfelet szolgálnak ki.

Részletek
Moonsol

a MoonSol rendszer egyaránt jó választás a legkisebb hitelintézeteknek és a legnagyobb, akár több tíz millió ügyfelet kiszolgáló kereskedelmi bankoknak is, korlátlanul bővíthető üzemméret és üzleti funkcionalitás területén is

’Á LA CARTE’ MODULOK

a MoonSol modulok tetszés szerint összeválogathatók és lehetőség van akár egyetlen modul bevezetésére is

TELJESKÖRŰ MUNKAFOLYAMAT-VEZÉRLÉS (WORKFLOW)

mind front-office, mind back-office modulok tekintetében

SKÁLÁZHATÓSÁG

a MoonSol rendszer egyaránt jó választás a legkisebb hitelintézeteknek és a legnagyobb, akár több tíz millió ügyfelet kiszolgáló kereskedelmi bankoknak is, korlátlanul bővíthető üzemméret és üzleti funkcionalitás területén is

RUGALMAS ILLESZTHETŐSÉG

a MoonSol rendkívül nyitott rendszer, a modulok bármilyen meglévő környezetbe beilleszthetőek és számos interfészen keresztül képesek kommunikálni más rendszerekkel (pl. SOA / webservice, ROA / REST)

FEJLETT PARAMÉTEREZHETŐSÉG

a MoonSol modulok kifinomult paraméterezési réteggel rendelkeznek, amelynek segítségével felhasználói felületről, költséghatékonyan és rövid átfutási idővel létrehozhatók új termékek, és beállíthatók az egyes modulok működési paraméterei

Részletek

References

Büszkék vagyunk arra, hogy számos pénzintézet, takarékszövetkezet, költségvetési intézmény és gazdálkodó szervezet választotta valamelyik termékünket.

Hírek

Hírek

Az Online Üzleti Informatika Zrt. hírei
  • 2017 . október 6 .

    06

    október

    2017

    megosztás

    PSD2 modul fejlesztése és szakmai workshop

    2017 júniusában társaságunk egy magyar kereskedelmi bankkal közös fejlesztésbe kezdett, amelynek célja a 2366/2015-ös PSD2 direktíva hatályba lépéséhez kapcsolódó legizgalmasabb kihívás megoldása, az un. Open API-k kialakítása. A modul a PSD2 direktíva és a kapcsolódó szabályozástechnikai sztenderd előírásainak megfelelően képes a FinTech szolgáltatóktól érkező fedezet-, egyenleg- és tranzakció történet lekérdezési, valamint megbízásos online átutalási megbízásokat kiszolgálni (ld. a PSD2 Direktíva 65., 66. és 67. cikkeit), és a megbízásokat a core banki rendszereknek átadni. A fejlesztés részeként dolgozunk egy olyan Android és iOS platformon elérhető mobilapplikáción is, amely az erős ügyfél-hitelesítés elvégzésére szolgál. A modult az Open Banking Standardnak (https://www.openbanking.org.uk/) megfelelően fejlesztjük, amely elismerten a PSD2 egyik legjobb adaptációja. A modul a legmodernebb technológiai sztenderdeket alkalmazza: TLS 1.2, X .509, OAuth 2.0, OpenID Connect 1.0, RESTFul, ISO 20022. A fejlesztések első fázisát 2018. januárig tervezzük lezárni, amely tartalmazza az erős ügyfél-hitelesítéssel végrehajtható megbízásokat. A fejlesztés következő fázisában valósítjuk olyan tranzakciók kezelését (pl. kisösszegű fizetések), amelyek esetében nincs szükség erős ügyfél hitelesítésre.

    A megvalósítás során szem előtt tartottuk azt, hogy egy olyan időtálló megoldást hozzunk létre, ami az eljövendő technológiák és üzleti modellek kiszolgálására is alkalmas legyen. A fent leírt alapszintű megbízások kezelése mellett igény szerint további szolgáltatások kiajánlása is lehetséges, illetve a PSD2 által előírt minimális, netbanki hozzáférés szintű kiszolgálás biztosításán felül akár azonnali érvényesítés is lehetséges, kihasználva a megoldásba épített számlavezetési funkciókat, amiket egy core rendszer színvonalán képes végrehajtani. Ezt a funkciót kombinálva a 24/7/365 működéssel a rendszer képes az azonnali fizetési rendszer (AZUR vagy egyéb) követelményeinek való megfelelésre is.

    Társaságunk az elkészült fejlesztéseket október 6-án a Kempinski Hotel Corvinusban tartott szakmai workshop –on mutatta be banki ügyfeleink részére.

    • ../images/
  • 2017 . szeptember 9 .

    09

    szeptember

    2017

    megosztás

    A PSD2-n innen és túl – Konferencia szereplések 2017

    A szabályozási környezet drasztikus változása (PSD2, GDPR stb.), a technológia rohamos fejlődése és a FinTech cégek megjelenése mindenkit érintő változásokat hoztak. Ennek eredménye, meglátásunk szerint, a digitális bankolás korszakának eljövetele, aminek első lépése a PSD2 direktívának való megfelelés. Ezzel kapcsolatos tudásunk megosztására több szakmai fórumon is részt veszünk az év hátralevő részében

    London – FinTech Europe 2017 Summit – November 14-15


    A londoni Fintech Europe 2017 Summit keretében lehetőség nyílik vezető szakmabeliekkel találkozni és tanulni tőlük. A rendezvény által érintett témák többek között a szabályozási környezet, a PSD2, a FinTech és RegTech, GDPR, Innováció, Blockchain, Mesterséges intelligencia. A 20-nál is több előadó között ott lesz a brit pénzügyi felügyelet (FCA – Financial Conduct Authority), az Európai Központi Bank és az Európai Bizottság.
    Cégünk az első napon 13:20-kor tart előadást, valamint sok szeretettel várjuk standunknál is.
    20%-os kedvezményért használja az alábbi kódot: FINT20BU
    További információk és részletes program elérhető az alábbi oldalon:
    https://www.cefpro.com/fintech-europe/
    Berlin – 5th annual Back Office Operations Forum – November 16-17

    Több mint 100 európai résztvevő várható az idén 5. alkalommal megtartott Back Office Operations Forum-ra, ahol a szakmai kapcsolatépítés mellett színvonalas előadások is várhatóak. A főbb témák a szabályozási változások, FinTech, API economy, business process oursourcing, Blockchain és digitális ügyfélélmény.
    Az előadásunk az első napon lesz látható 11:40-től, Németh József vezérigazgató-helyettes tartja.
    További információk és részletes program elérhető az alábbi oldalon:
    https://glceurope.com/5th-annual-back-office-operations-forum-details/
    Bécs – International Payment Forum – November 23-24

    Novemberben Bécsben találkoznak a régió és Európa szakértői az International Payments Forum keretében, ahol a kétnapos rendezvény során az előadások mellett nyílt fórumok is lesznek. Valamennyi aktuális témáról szó lesz, így egyebek mellett lesz azonnali fizetés, mobilfizetés, kiberbiztonság, Blockchain, FinTech, GDPR és PSD2 is.
    Előadásunkat az első napon 9:50-től tekinthetik meg, emellett a rendezvény teljes ideje alatt megtalálhatóak vagyunk standunknál is.
    További információk és részletes program elérhető az alábbi oldalon:
    http://ict-solutions-hu.com/Events/international-payment-forum-23rd-24th-november-in-austriavienna/
    Csatlakozzon hozzánk a szakmai fórumok valamelyikén vagy keressen minket további információkért az info@moonsol.com címen.
    • ../images/
  • 2017 . július 1 .

    01

    július

    2017

    megosztás

    European Risk Management Council tagság

    2017. július elsejétől az Online az Európai Kockázatkezelési Tanács (European Risk Management Council) tagja. Ezzel az újonnan szerzett partnerséggel a kockázati szakértők világába léptünk, tovább szélesítve látókörünket.

    Az Európai Kockázatkezelési Tanács platform a tudás és a legjobb gyakorlatok megosztására a kockázatkezelésben. A vezető bankok, biztosítók, befektetési vállalkozások és egyéb pénzintézetek, tanácsadók és az Európában működő globális ipari vállalatok kockázatkezelőinek szerveznek találkozókat. A Tanács a kockázatkezelés kulcsfontosságú témáira összpontosítva lehetőséget kínál az iparági megbeszélésekre, valamint megkönnyíti a szakmai kommunikációt és a best practicek megosztását a kockázatkezelésben.

    • ../images/
  • 2017 . március 7 .

    07

    március

    2017

    megosztás

    IFRS 9 felmérés és fórum

    Cégünk a Centre for Finance Professionals (www.cefpro.com) bevonásával egy nemzetközi felmérést készített a sztenderd módszertant használó bankok IFRS 9 értékvesztés-számítási gyakorlatáról. A felmérés célja többek között az IFRS sztenderd által megengedett egyszerűsítési lehetőségek azonosítása volt, amelyek segíthetnek az IFRS 9 bevezetési projektek minél egyszerűbb megvalósításában. A felmérés olyan izgalmas kérdésekre keresett választ, mint milyen az IFRS 9 bevezetési projektek aktuális státusza Európa különböző országaiban, melyek a legnépszerűbb, gyakorlatban is alkalmazott egyszerűsítések az IFRS 9 értékvesztésben, vagy milyen stratégia mentén tervezik a bankok az informatikai rendszereik megújítását.

    A felmérésben 146 pénzintézet vett részt, és az eredményeket összefoglaló tanulmány szabadon letölthető a CEFPRO oldaláról:

    IFRS 9 jelentés

    Cégünk a tanulmány eredményeit a Londonban, 2016. március 1-jén és 2-án megrendezére került IFRS 9 Fórumon is bemutatta.


    • ../images/
  • 2016 . december 27 .

    27

    december

    2016

    megosztás

    A Brit Bankárok Szövetségének (BBA) társult tagjai lettünk

    Örömmel jelentjük be, hogy 2017-től az Online a Brit Bankárok Szövetségének (British Bankers’ Association – BBA) társult tagja leszünk. Ezzel az információs és kapcsolati csatornával még inkább felkészültek lettünk az európai szintű kihívásokra.

    A BBA az Egyesült Királyság banki szektorának vezető kereskedelmi szövetsége, 200 tagbankkal, amelyek több mint 50 országban rendelkeznek székhellyel és világszerte 180 joghatóság égisze alatt végzik tevékenységüket. A globális szisztematikusan fontos bankok 80 százaléka tagja a BBA-nak. A világ legnagyobb nemzetközi bankcsoportjának képviselőjeként a BBA az Egyesült Királyság banki tevékenységének hangja.

    Ők rendelkeznek a legnagyobb és legátfogóbb politikai erőforrásokkal az Egyesült Királyságban működő bankok számára, és képviselőiket belföldön, Európában és a globális színtéren képviselik. A hálózat magában foglalja a világ vezető pénzügyi és professzionális szolgáltatói szervezeteinek több mint 80%-át. Tagjai több mint 7 trillió fontot kezelnek az Egyesült Királyság banki eszközeiben, közel félmillió embert foglalkoztatnak országosan, évente több mint 60 milliárd fontot járulnak hozzá az Egyesült Királyság gazdaságához, és 150 milliárd fontnyi kölcsönt nyújtanak az Egyesült Királyságban működő vállalkozásoknak.

    A BBA támogatja és erősíti azokat az irányelveket és kezdeményezéseket, amelyekben egyensúlyban vannak a banki érdekek a közérdekkel. Munkájukat három fő prioritás mentén végzik:
    •    Segítség az ügyfeleknek - mind a fogyasztóknak, mind a vállalkozásoknak
    •    A növekedés előmozdítása, beleértve az Egyesült Királyság, mint globális pénzügyi központ támogatását
    •    A szakmai és etikai normák emelése

    A küldetésnyilatkozat részletezi a szervezet céljait és értékeit.

    Kiket képviselnek?

    A taglista megtalálható itt, és a csatlakozás részletei itt találhatók.
    Ki dolgozik a BBA-nak?
    A BBA vezető csapatának részleteiért kattintson ide.

    További információért látogasson el a BBA honlapjára: https://www.bba.org.uk/ vagy látogasson el az UK Finance weboldalára, amelyet a BBA társalapítóként hozott létre a Egyesült Királyság vezető pénzügyi szervezetivel - https://www.ukfinance.org.uk/
    • ../images/
Részletek